Wednesday 7 May 2008

Khabar dari Parlmen; Dari memo 30 April : Dakwaan kekecohan pada hari pertama persidangan telah dimanipulasi media2 yang dikongkong BN. Bagaimana saya sendidri menjadi mangsa. Sepanjang pagi Hari pertama persidangan saya tidak bangun pun kerana ingin mempejari dan memerhati dulu. Hanya pada sebelah petang barulah saya ada 'kekuatan' untuk bangun menanya soalan. Namun dalam berita RTM malam itu gambar saya dan gambar YB Presiden PAS disiarkan selepas gambar YB Karpal sambil dinyatakan ahli2 parlimen pembangkang membuat kekecohan dan gangguan serta mencari publisiti murahan. Sedangkan saya tidak terlibat langsung dengan 'kekecohan' pagi tu. Saya hanya bangun sebelah petang dan berikutan adalah sedutan ucapan saya: YB Bintulu: Dlm PULAPOL semua instructor kah mengajar undang2kah, itu bukan qualified Kdg2 org itu sudah d 'eye-spt' setakat tempat itu. Ataupun org kena disiplin , dia dibuang pergi sana. Kalau kita tidak jadi satu pusat yang mustahak ini, perlu kira ambil perhatian. Itu pegawai personel dia, kalau dia belum training, belum habis lagi, dia training dia sudah mahu gila. Dia keluar selepas shj training dia keluar sdh jadi gila. Mcm2 dia mahu jlnkn tugas? YB Dr Lo'lo': YDP, minta laluan YB Bintulu. Tk YDP & YB Bintulu. Saya hendak minta penjelasan sdkt satu perkara sbb PULAPOL ini duduk berhampiran kwsn saya. Pusat Latihan Polis. Saya rasa satu perkara yg sgt membimbangkan kalau YB Bintulu menyatakan bhw tenaga2 pengajar yg dihantar ke PULAPOL ini terdiri dari polis2 yg telah dikenakan tindakan disiplin ataupun yg hendak disejukbekukan disana. Jadi bermakna mrk ini akn melahirkan polis2 yang bentuk bagaimana? Adakah polis2 ini mampu keluar dari PULAPOL untuk menjaga keselamatan negara. Jadi minta penjelasan sedikit. YB Bintulu: Tk YB TW. Itulah yg saya persoalkan mengenai perkara ini. Kita mesti membaiki masalah ini. ( Skrg tengah hangat persidangan prlmn kerana YB2 BN Sabah dan Sarawak sdg 'mengamuk' malah kata sanggp pindah dari rmh 'bungalow' iaitu BN ke rumah teres PR demi kepentingan rakyat. Jadi kena berhenti dulu. )

1 comment:

bakaq a.k.a ~penarik beca said...

Assalamu'alaikum wr wb

Harap layari Parliament News.

Juga, ada latest updates dari blog MP dan Adun PAS yg saya jumpa dia punya feed dan boleh dibaca oleh Google Reader dalam blog saya (di sidebar paling kanan bawah iklan). Yg saya tak jumpa dia punya feed yg boleh dibaca oleh Google Reader, tak upaya la...

Tapi tak payah pautkan (link) blog saya di blog anda sebab blog saya blog beracun.

Blog saya yg mungkin tidak beracun (mungkin) ialah Malaysiakita yg mengandungi updates terkini dari blog-blog lain.

Wassalam.